Oferta szkoleń możliwa do dofinansowania w ramach Programem Dostępność + dla Zdrowia:
Szkolenia z kompetencji cyfrowych (1 dzień – 6 godzin)
Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami (2 dni – 12 godzin)
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością (1 dzień – 6 godzin)
Poniżej na stronie dokładne informacje na temat szkoleń
Ważnym elementem podczas wdrożeń jest dobre ich zaplanowanie i promowanie, dlatego proponujemy Państwu Doradztwo w skutecznym wdrożeniu dostępności z udziałem interesariuszy metodą Design Thinking to m.in.:
- Warsztaty z realnymi interesariuszami projektu przez 3 dni
- 2 dni przed zamówieniem sprzętu, aby upewnić sie co do jego celowości i ewentualnie go zmodyfikować pod kątem realnych potrzeb,
- 3 dzień w celu opracowania strategi promocji wdrożenia wśród interesariuszy,
- zapewniamy udział osób z niepełnosprawnościami zgodnymi z planowanymi działaniami podczas warsztatów,
- organizujemy i prowadzimy warsztaty, zapewniamy materiały na nie,
- tworzymy w oparciu o metodykę Design Thinking Strategię skutecznego wdrożenia i promocji Państwa rozwiązania w oparciu m.in. o wyniki warsztatów oraz badań,
- Analiza zgodności wybranych rozwiązań z Programem Dostępność + dla Zdrowia.
Dodatkowo oferujemy usługę wsparcia przygotowania lub przygotowania wniosku w ramach programu Program Dostępność + dla Zdrowia.
Szkolenia z kompetencji cyfrowych (1 dzień – 6 godzin)
Program ramowy
I. Moduł – Umiejętności techniczne
- Umiejętność obsługi komputera, urządzeń peryferyjnych (drukarka, rzutnik itp.) oraz urządzeń mobilnych (laptopy, tablety, smartfony)
- Umiejętność korzystania z internetu
- Umiejętność korzystania z informacji i z danych w internecie
- Umiejętność komunikacji z wykorzystaniem technologii cyfrowych umożliwiających komunikację z pacjentami ze szczególnymi potrzebami
- Umiejętność tworzenia treści cyfrowych, w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami
II. Moduł – Umiejętności informacyjne
- Kopiowanie lub przenoszenie pliku, folderu
- Wyszukiwanie informacji na stronach administracji publicznej
- Wyszukiwanie informacji związanych ze zdrowiem
III. Moduł – Umiejętności komunikacyjne
- Wysyłanie, odbieranie poczty elektronicznej
- Korzystanie z serwisów społecznościowych
- Telefonowanie przez internet i wideorozmowy przez internet, w tym z wykorzystaniem narzędzi dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Umieszczanie na stronie internetowej stworzonych przez siebie tekstów, zdjęć, muzyki, filmów, oprogramowania, w tym dla pacjentów ze szczególnymi potrzebami
IV. Moduł – Umiejętność korzystania z usług publicznych
- Założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
- Użycie profilu zaufanego w co najmniej 1 e-usłudze
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością (1 dzień – 6 godzin)
Program ramowy
Pracownicy z niepełnosprawnością
- Przepisy regulujące zagadnienia zatrudniania osób z niepełnosprawnością:
z kodeks pracy
z ustawa o rehabilitacji i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (omówienie
najważniejszych zmian i ich perspektyw)
- Instytucje orzekające o rodzaju i stopniu niepełnosprawności – zasady przyznawania
stopni niepełnosprawności
- Rodzaje i stopnie niepełnosprawności
- Dostępny dla kandydatów z niepełnosprawnością proces rekrutacyjny
- Umowa o pracę z osobą z niepełnosprawnością
- Czas pracy, przerwa w pracy, urlop pracownika z niepełnosprawnością
- Oddelegowanie pracownika z niepełnosprawnością na pobyt na turnusie rehabilitacyjnym
Rozliczanie z PFRON
- Przedsiębiorstwa zatrudniające na etat 25 osób i powyżej (warunki otrzymania dofinansowań
- Definicja wskaźnika 6% i naliczanie wpłat na PFRON oraz karnych odsetek
- Wielkość dofinansowań, o jakie może ubiegać się pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika z niepełnosprawnością
- Proces rejestracji firmy w systemie SODIR PFRON oraz obowiązki związane ze sprawozdawczością pracodawcy do PFRON
- Niezbędne dokumenty do ubiegania się o dofinansowanie z PFRON
- Przywileje dla pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnością:
z dofinansowanie wynagrodzenia osób z niepełnosprawnością
z zwrot kosztów z adaptacji i wyposażenia stanowiska pracy
z szkolenia pracowników z niepełnosprawnością refundowane ze środków PFRON
Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami (2 dni – 12 godzin)
Ramowy program szkolenia
Dzień 1 (6 godzin)
- Komunikacja jako podstawa ustalania stosunków wzajemnych z pacjentami ze szczególnymi potrzebami
- Ogólne zagadnienia dotyczące komunikacji międzyludzkiej
- Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Techniki wzmacniające kontakt z pacjentem z rożnych grup szczególnych potrzeb
- Rodzaje i funkcja pytań
- Poziomy słuchania, słuchanie aktywne
- Komunikaty werbalne i niewerbalne
- Bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami
- Efektywne metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnymi o różnych rodzajach dysfunkcji
- Kulturowe i społeczne konteksty stereotypów w działalności praktycznej z osobami z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami
- Przeciwdziałanie stereotypom – budowanie postawy akceptacji i przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Tworzenie sprzyjającej atmosfery komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
Dzień 2 (6 godzin)
- Komunikacja osób z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach komunikacyjnych
- Dodatkowe, alternatywne kanały i metody komunikacji
- Praca z osobami z niepełnosprawnościami, stanowiska przystosowane
- Analiza stanu i podejmowanie działań poprawiających jakość komunikacji, szczególnie przestrzennej z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca, czyli jak rozpocząć rozmowę z pacjentem niemówiącym
- Poziomy umiejętności komunikacyjnych
- Partner komunikacyjny (pacjent) – definicja, rola kadry medycznej w wprowadzaniu komunikacji
- Rozwiązania wizualne AAC w placówce medycznej
- Narzędzia w komunikacji alternatywnej i wspomagającej – technologia niska i wysoka, omówienie narzędzi
- Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Zastosowanie:
- z pętli indukcyjnej
- z systemów FM, IR, Bluetooth z czytników tekstu
- z innych rozwiązań
12. Zasady savoir-vivre’u obowiązujące w kontaktach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
13. Przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym i ich rozwiązywanie
14. Trendy rozwojowe w zakresie komunikacji
*Szkolenia mają formę warsztatową, w tym odgrywanie ról, sytuacji. Możemy również zapewnić Państwu udział osób z niepełnosprawnościami podczas szkoleń w celu jeszcze lepszego zrozumienia ich potrzeb.
W przypadku zainteresowania naszą ofertą przygotowaną z myślą o programie Dostępność + dla Zdrowia zapraszamy do kontaktu.