Go to Brand – środki w PARP-ie na promocję zagranicą

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs na dofinansowanie projektów w ramach Poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand w ramach III osi priorytetowej Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach PO IR.

[dt_gap height=”30″ /]

Na co można otrzymać dofinansowanie?

W ramach Poddziałania 3.3.3 PO IR Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki

Kryteria wyboru projektów.

[dt_gap height=”20″ /]

Branżowe programy promocji, w których udział może zostać dofinansowany w ramach konkursu:

– Sprzęt medyczny (link);
– Kosmetyki (link);
– IT/ICT (link);
– Jachty i łodzie (link);
– Meble (link);
– Polskie specjalności żywnościowe (link);
– Sektor usług prozdrowotnych (link).

[dt_gap height=”20″ /]

Kto może składać wnioski?

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy .

[dt_gap height=”20″ /]

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków udostępnionego za pośrednictwem strony internetowej PARP w terminie: od 24 czerwca 2016 r. do 5 sierpnia 2016 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00).

[dt_gap height=”20″ /]

Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania

– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
– koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
– koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
– koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
– koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
– koszty reklamy w mediach targowych;
– koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
– koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
– koszty informacyjno-promocyjne projektu;
– koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.

[dt_gap height=”20″ /]

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów

  1. zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 10 000 000 zł
  2. zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 90 000 000 zł.

[dt_gap height=”20″ /]

Wysokość wsparcia

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 1 000 000 zł.

[dt_gap height=”20″ /]

Poziom dofinansowania

  1. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
  2. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
  3. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
    – do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
    – do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
    – do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
    – do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.

[dt_gap height=”20″ /]

Zainteresowanych wsparciem w pozyskaniu powyższych środków zachęcamy do kontaktu z nami.

[dt_gap height=”50″ /]

Wiadomość Go to Brand – środki w PARP-ie na promocję zagranicą powstała na podstawie informacji o konkursie na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).