Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju, spółka celowa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach SPIN-US Sp. z o.o. oraz firma SWIFT zapraszają na

service jam1-02W ciągu zaledwie 48 godzin, ty i zróżnicowane grono przyjaciół, jak i nieznajomych, będziecie mieli okazję zaprojektować nową usługę i przedstawić ją reszcie świata. Podczas Katowice Service Jam 2015 wypróbujesz metody pracy skupiające się na potrzebach przyszłych klientów, wypracujesz prototypy rozwiązań i poznasz świetnych ludzi. Wystarczy się zarejestrować i dołączyć do grona innowacyjnych osób, które chcą zmieniać świat. Widzimy się od piątku 27 lutego do niedzieli 1 marca 2015 r. na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

 

Biorąc udział w wydarzeniu:

  • Dowiesz się więcej o podejściu do projektowania usług opartym na rozwiązywaniu konkretnych problemów.
  • Zdobędziesz ogromny ładunek nowych pomysłów i metod pracy.
  • Poznasz wielu fajnych ludzi z różnym doświadczeniem.
  • Twoja praca i pomysły zostaną przeanalizowane przez kolegów i przedstawione do światu, w którym mogą być dostrzeżone przez potencjalnych klientów, pracodawców lub osoby, które mogłyby je wdrożyć.
  • Będziesz miał okazję zaprojektować coś, co może stać się prawdziwym biznesem.
  • Możesz stać się bogatym i sławnym.
  • Na pewno będziesz się świetnie bawić.

 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Rekrutacja została zakończona

 

Global Service Jam

Global Service Jam to spotkanie osób zainteresowanych tworzeniem usług zgodnie z podejściem opartym na myśleniu projektowym (Design Thinking). W trakcie spotkania zachęca się uczestników do eksperymentowania i innowacyjnego myślenia. Uczestnicy spotykają się bez własnego zespołu, bez pomysłu na rozwiązanie i poznają temat, który jest motywem przewodnim w projektowaniu nowego świata. Zgłębiają wybraną kwestię problemową, dla której przygotowują propozycje rozwiązań. Kwintesencją całego spotkania jest tworzenie prototypów, które w prosty sposób pokazują, jak wymyślona usługa ma funkcjonować. Jest to także okazja poznania nowych ludzi i nawiązania kontaktów, które mogą owocować po samym wydarzeniu.

Wydarzenia w ramach Global Service Jam organizowane są na arenie międzynarodowej w ten sam weekend. Wszystkie mają ten same wyjściowy temat i lokalne wyniki prac są publikowane na centralnej platformie. Temat uczestnicy Global Service Jam poznają w piątek około godziny 17:00 (czasu lokalnego), a wyniki muszą być opublikowane w niedzielę do godziny 15:00 (czasu lokalnego).

 

 

Katowice Service Jam 2015

Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju, spółka celowa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach SPIN-US Sp. z o.o. oraz firma SWIFT postanowiły włączyć się do ogólnoświatowej akcji i zorganizować Katowice Service Jam. Przez 48 godzin – od piątkowego wieczoru 27 lutego do niedzielnego popołudnia 1 marca – uczestnikom zostanie stworzona możliwość zespołowego wypracowania pomysłów i prototypów. Dzięki moderowanemu procesowi, uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie we wspólnym tworzeniu założeń usługi, która będzie odpowiedzią na istotne problemy. W spotkaniu będzie uczestniczyć około 20 osób, które będą pracować w mniejszych grupach. Każdy jest mile widziany – projektanci usług, naukowcy, nauczyciele, ludzie biznesu, artyści, studenci czy gospodynie domowe. Jednak z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, wymagana jest szybka rejestracja.

Każda grupa lokalna ma swobodę w przygotowaniu wydarzenia w ramach Global Service Jam, w celu dopasowania go lokalnej sytuacji i specyficznych potrzeb. Jest jednak kilka wspólnych zasad, które dotyczą uczestników i organizatorów, które trzeba zastosować, żeby wpisać się w to światowe wydarzenie.

 

Zasady

Współpracuj z nowymi ludźmi
Nie przychodź na Katowice Service Jam ze swoim zespołem. W pierwszym dniu utworzycie zespoły, które będą grupowo pracować nad pomysłami i prototypami. Będziesz mieć okazję do współpracy z nowo poznanymi ludźmi.

 

Bądź na czas

Prosimy o punktualne przybycie w każdym dniu wydarzenia. Mamy dużo do zrobienia i tylko 48 godzin, żeby zmienić świat. Trzymanie się harmonogramu pozwoli nam na osiągnięcie celu.

  • piątek (27.02) 17.00-19.30
  • sobota (28.02) 9.30-17.00
  • niedziela (01.03) 9.30-16.30

Miejsce: Katowice, ul. Bankowa 12 pok. 159 (II piętro budynku rektoratu Uniwersytetu Śląskiego)

 

Użyj własnych narzędzi

Jeśli uważasz, że w którymś dniu będzie potrzebny komputer, specjalne oprogramowanie lub inne narzędzia, których my nie posiadamy, to śmiało możesz je przynieść.

 

Zapisz się: u nas i na Planet Jam

Żeby wziąć udział w wydarzeniu, musisz się zarejestrować i zakwalifikować (otrzymasz e-mail z wynikiem rekrutacji). Obok znajdziesz formularz rejestracyjny:

Ponadto wszyscy uczestnicy muszą zarejestrować się na stronie Planet Jam i dodać siebie, swoją drużynę i wasze projekt do bazy danych projektu – będzie to można zrobić w trakcie wydarzenia.

 

Bądź z nami w kontakcie

Przed samym wydarzeniem możesz przesyłać nam swoje uwagi lub pomysły organizacyjne. Zachęcamy do aktywności w dyskusjach na stronie wydarzenia na portalu Facebook.

 

Kontakt:

Mail: servicejam@dgswift.pl

Telefon: +48 607 322 984 (Łukasz) lub +48 603 216 580 (Mateusz)

 

Zasady dotyczące własności intelektualnej

Wszystkie wyniki są własnością danego zespołu projektowego

Wszystkie usługi, idee, kod i koncepcje wykonane podczas Global Service Jam są własnością członków zespołu, który je rozwinął (nie lokalnych lub globalnych organizatorów wydarzenia). Obejmuje to wszystkie aspekty własności intelektualnej, takie jak patenty, znaki towarowe, wzory i prawo autorskie. Zespół projektowy może się swobodnie rozwijać swoje pomysły po wydarzeniu, ale wyniki samego Jam muszą być otwarte, jak opisano poniżej.

 

Wszystkie wyniki muszą być publikowane i archiwizowane na stronie Global Service Jam na licencji Creative Commons. Wszyscy uczestnicy Global Service Jam zgadzają się, że dokumentacja ich usług będzie archiwizowana na stronie Global Service Jam w formie, która została przedłożona pod koniec wydarzenia. Uczestnicy mogą poprosić o aktualizację zamieszczonych dokumentów z podaniem informacji o wersji. Wszystkie prace zostaną udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 .

Global Service Jam zabrania używania wstępnie przygotowanych treści (w tym projektów graficznych, procesów, modeli, audio, kodu programu, itd.), o ile nie były publicznie dostępne co najmniej miesiąc przed Service Jam. Należy również upewnić się, że jeśli używasz gotowych treści, musisz robić to na odpowiedniej licencji (CC lub licencji publicznej).

Materiały te mogą być wykorzystywane do demonstracji – wszystkie materiały wykonane w Global Service Jam mogą być wykorzystywane do pokazów i wykładów na konferencjach, szkoleniach czy spotkaniach branżowych ze wskazaniem organizatorów – Global Service Jam i Work Play Experience.

Rejestracja na Katowice Service Jam 2015 zakończona

Ważne informacje:

Harmonogram:

  • piątek (27.02) 17.00-19.30
  • sobota (28.02) 9.30-17.00
  • niedziela (01.03) 9.30-16.30

Miejsce:

Katowice, ul. Bankowa 12 pok. 159 (II piętro budynku rektoratu Uniwersytetu Śląskiego)

Moderatorzy warsztatów

DSC_0036

Łukasz Szczęsny – Przez ponad 8 lat pracował w obszarach związanych z realizacją projektów finansowanych z Unii Europejskiej. Ponadto w tym czasie przez 4 lata kierował zespołem, z którym realizował interesujące przedsięwzięcia. Obecnie w ramach swoich obowiązków zawodowych zajmuje się inicjowaniem współpracy na linii uczelnia-biznes. Ponadto prowadzi szkolenia i warsztaty wykorzystania narzędzi procesu design thinking, zarządzania zespołami, projektowania prezentacji multimedialnych oraz z tematu grywalizacji. Uczestniczył w procesach projektowania usług publicznych zgodnie z metodą design thinking dla Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, będąc członkiem zespołu projektowego, jak również moderatorem. Posiada certyfikat zarządzania projektami PRINCE2 Foundation oraz IPMA D. Ukończył m.in. kurs projektowania usług na ASP w Katowicach.

 

Kasia BargiełKatarzyna Bargieł – Projektantka, absolwentka pracowni Projektowania Komunikacji Społecznej na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. W pracy dyplomowej podjęła temat projektowania społecznego przy pomocy metodologii design thinking. Uczestniczyła w takich projektów jak: „Design w terenie – Bytom Bobrek” czy „Kurs projektowania usług” .  Została wyróżniona w konkursie „Grywalizacja. Zrób to sam” oraz  uczestniczyła w wystawie absolwentów ASP „dizajn jest dla ciebie” podczas Silesia Bazaar. Zgadza się ze stwierdzeniem „Design jest dla ludzi” i dąży do tego by w każdym projekcie w centrum stawiać użytkownika jako eksperta. Po ukończeniu studiów skupia się na rozwijaniu własnej pracowni projektowej. W której między innymi pracuje nad własną kolekcją mebli. Ciągle szukająca niestandardowych rozwiązań. Zafascynowana Azją i nurkowaniem. Marzy o tym by zwiedzić kiedyś cały świat.

Współorganizatorzy warsztatów:

 

Katarzyna Papież-Pawelczak (SPIN-US Sp. z o.o.)

 

Mateusz Góra

2 thoughts on “Katowice Service Jam 2015

Comments are closed.