Szkolenie z Design Thinking
Proces design thinking wg Institute of Design at Stanford (D.School)
Design Thinking (myślenie projektowe) zgodnie z definicją to metoda rozwiązywania problemów. Jest to proces, który łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku.
W wyniku procesu design thinking otrzymujemy funkcjonalne usługi i produkty.
Uczestnik po ukończonym szkoleniu będzie umiał:
pobudzać kreatywność współpracowników
zaplanować i przygotować proces projektowy
określić kolejne kroki procesu Design Thinking
dobrać narzędzia projektowe odpowiednie do przygotowywanych rozwiązań
wykorzystywać narzędzia w kolejnych krokach projektowych
przygotować koncepcję (założenia funkcjonowania) usługi lub produktu
Grupę docelową szkolenia stanowią osoby, które chcą tworzyć nowe usługi
i produkty lub planują rozpocząć działalność gospodarczą. Pracownicy działów marketingu oraz badań i rozwoju, kadra zarządzająca, właściciele i pracownicy MŚP.
Korzyści: W trakcie warsztatów uczestnicy opanują metodykę Design Thinking na swoich tematach lub przygotowanych przez trenera. Samo wykorzystanie metodyki łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Sam proces Design Thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia genialnych rozwiązań. Firma, której pracownicy zdobędą wiedzę na temat Design Thinking może stworzyć wewnętrzne, innowacyjne środowisko do tworzenia nowych usług i produktów, które będą wprowadzane na rynek. Oferta dopasowana do potrzeb odbiorców, to większe nią zainteresowanie, a co za tym idzie – większe zyski. Program może być dostosowany do konkretnych potrzeb grupy docelowej.